27 Ağustos 2015 Perşembe

Attack on Titan Film Yorumu


Uyarlama bir filmle geldim sevgili okur.
Attack On Titan animesinin sinema perdesine yansıtıldığı izlenebiliritesi bayağı yüksek bir film. 

Anime serisini izlemediğim için gayet sakin bir film önerisi olacak. Eğer seriyi önceden izlemiş olsaydım büyük ihtimalle müptelası da olacaktım ve müptelası olduğum için uyarlamasının yapılmasını hoş karşılamayacaktım. Ön yargım yüzünden film versiyonunu doğru düzgün seyredemeyecektim. Çünkü ciddi anlamda uyarlama karşıtı bir izleyiciyim. Aslında Attack On Titan'ın anime serisi de mangasından uyarlanmış. Belki de uyarlamalara dış kapının mandalı muamelesi yapmamak lazım.

Film hakkında söylenebilecek pek fazla bir şey yok. Senaryosu hakkında konuşacak olsam ağzımdan çıkan her kelime en spoiler haline bürünür. Filmin ismine yoğunlaşın desem en kestirme yolu seçmiş olurum. 
"Titana Saldırı"
Bana kalırsa bu isim yedirebileceği en ağır spoileri yedirmiş. Belli olduğu gibi ortada gerçeküstü varlık olan titan var ve yine belli olduğu gibi saldırı maldırı var. Kan var aksiyon var dram var, var anam var. -Filmler hakkında ufacık bir bilgiye dahi spoiler muamelesi yaptığım doğrudur-

Eren karakterini canlandıran Haruma Miura'yı ayakta alkışladım. Eren olabilmek her yiğidin harcı değil canlandırdığı karakterin hakkını fazlasıyla verdiğini düşünüyorum. Ve belirtmeden geçemeyeceğim: Haruma bey abi karizmatik olma konusunu abartmış bir anime karakteri gibiydi gözlerimi kamaştırdı. Maşallah abime!

Mizuki karakterini canladıran bacımız, adı yıllardır Bigbang grubunun lideri G Dragon'nun yanında anılan Kiko Mizuhara. Gerçi aldığım son duyumlara göre kumrularımız ayrılmış. Haberin ne kadarı doğru bilemiyorum, şirket ilişkilerini onaylamadığı gibi ayrılık konusunda da konuşmayacağını belirtti. Çok şüpheli bir durum. Neyse konuyu dağıtmayayım eğer dağıtırsam ayrılık haberinin verdiği mutlulukla buraları festival alanına çevirebilirim. ÇÜNKÜ G DRAGON SADECE BENİM

Kiko ultra güzel olduğu kadar oyunculuk konusunda oldukça yetenekli. Şahsen Mizuki karakterine bayağı yakıştığını düşünüyorum. Daha da abartıp Mizuki'ye harbiden bayıldım diyebilirim.

Film çekim kalitesi bakımından Hollywood filmlerinin verdiği keyfi vermedi ama Japonlar da bu konuda en az Amerikanlar kadar başarılı gibi duruyor. Gerçeküstü sahnelerde gözüme batan ayrıntılar yok denecek kadar azdı. Hatta başından sonuna kadar gerçeküstülüklerle dolu olmasına rağmen pek fazla acemilik kokusu almadım. 

Attack On Titan'ın başlamasıyla bitmesi bir oldu. Öyle giriş bölümünde bekleyiş üstüne bekleyiş yaşatan, her karaktere 10 bilemedin 20 dakika ayırıp adamı dinden imandan çıkaran filmlerden değildi. Karakterlerin tanıtımları ayrıntılı yapılmamış dahi olsa onlara çabucak ısındım. Bu konuda da takdirlerimi sunuyorum. 

Eğer kan ve gözyaşı seviyorsan ve 1 buçuk saatlik bir boş vaktin varsa 'Aç izle' derim sevgili okur. Fragmagmanı da bir köşeye bırakıyorum gayet merak uyandırıcı ama izlemesen daha iyi olur. Bence direk filme geç. İyi seyirler!

                                                

2 yorum:

  1. Mangasini okumadim ama animesini izledim ve begendim filminide merak ediyorum kiyaslama yapan bir insanim ama eger filmin hakkini verdilerse devamida gelir . baya bi gundemde kalmksti filmin cikmasi ve oyuncu secimi birde bu gozden bakalim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamı gelecek zaten 'Titanlar Saldırısı İnsanlığın Sonu' çıkacak. Bende mangasını okumayı planlıyorum sanırım devam filmini bekleyemeyeceğim :D
      Animesini sevdin, filmi hakkında ne düşüneceksin acaba. İyi seyirler :)

      Sil

Sevgili okur,
Yorumunun hazinem olacak.