12 Ağustos 2015 Çarşamba

Commitment Film Yorumu


İzlenecekler listeme adını altın harflerle yazdığım yazdıktan uzun bir zaman sonra listemin bir köşesinde paslanıp kalmış bir filmle geldim sevgili okur. Paslandı dediğime bakmayın bence yılları devirebilecek bir film.

Filmin ismi 'Commitment' Google çevirisinin sonucuna göre Türkçe anlamı taahhüt. Daha da çevirisi bir işi yapacağına dair söz vermek. Kısacası 'Söz'.
Filmin ismi bile gel beni izle diyor. Şahsen kısa ve öz isimli filmlere karşı olumlu yönde bir ön yargım var. Ammaa bu filmin bana  'Gel beni izle' deme sebebi isminin çekiciliği değil baş karakter Myung Hoon rolündeki (T.O.P)Choi Seung Hyun'un çekiciliği oldu. Hatta film ilk çıktığında beni izle demekle kalmayıp,VIP olduğum ve Bigbang üyelerini çok yakından takip ettiğim için 'Sarıl bana' demişti. Alt yazı bekleme faslına geçince listemin trafiğine sıkıştı. Daha yeni izleyebildim.

T.O.P işinin ehli bir rapper. Genelde, müzisyen olup aynı zamanda oyunculuk da yapanların iki uğraşından biri diğerinin yanında sönük kalır ama T.O.P hem oyunculuğun hem rapperlığın hakkını en iyi şekilde veriyor. Ultra yakışıklı bir beyefendi olduğu için yüzüne hangi mimiği yerleştirse yakışıyor. Sadece yakışıklı olduğu için iyi demiyorum ciddi anlamda mükemmel oynuyor. Oynadığı karakterin cool duruşu delikanlımızın üstüne cuk oturdu. Myung Hoon'a hayran kaldım.

Commitment aksiyon ve dramı müthiş bir şekilde kaynaştırdı. Ben aksiyonu pek sevmeyen biriyim ama dramla bir aradayken o kadar izlenilesiydi ki gözümü bile kırpmadım. Güney Kore sinemasının alışılmış senaryolarından Kuzey Kore ve Güney Kore arasındaki çekişme bu filmin de konu başlığıydı. Ama sıkıldığım tek bir sahnesi bile yok. Ben sonuna öyle bir yoğunlaştım ki sıkılmak aklıma bile gelmedi. Son derece akıcı ve kendi kendini izletiyor. Film akıp giderken gözyaşlarım da bu akışa eşlik etti. Senarist ağlatırken umudu da ufaktan serpiştiren cinstendi. Ama o senarist amcayla yolda karşılaşırsam iki çift lafım olacak.

Commitment'in Aamir Khan'ın Fanaa filmiyle olan benzerliği gözüme batıp durdu. Benzerlikler ufaktı ama benzerlik benzerliktir. Neyse film filme benzer deyip bu bahsi kısa kesiyorum.

Commitment kardeşliğin, sevginin ve özlemin profesyonellerin eliyle sinema perdesine yansıtıldığı nadir filmlerden. İki saatinizi bu film için heba ettikten sonra pişmanlık duymayacağınıza eminim.

Ufak bir spoiler***


Burada tam ben Tiopi'nin çakmak bakışları için içimden vauv dolu bir tepki verecekken Myung Hoon'nun karşısındaki karakterin lafı ağzımdan alması beni bayağı güldürdü. Haksız değiliz çakmak çakmak bakmak deyimi T.O.P için kullanılmaya başlanmış gibi.
Öyle bakma bize Tiopi emmi!!

2 yorum:

Sevgili okur,
Yorumunun hazinem olacak.