13 Eylül 2015 Pazar

Tazza 1-2 Film Yorumu ve Replikleri



Bir taşla iki Tazza(Zirve) vurmaya geldim. 

İlk hedefim Tazza: The High Rollers(Yüksek Makaralar). 
2006 yılında yayınlanan bu film, gişelerin altını üstüne getirip bir çok ödülü de beraberinde cebe indirmiş karizmatik ve zengin bir film.


Filmin göbek adına bir yorum getirebileceğimi sanmıyorum, makara kukara mevzusunu pek anlayamadım. Senaryo kumarbaz insanların etrafında dönüyor ve bu makara dedikleri de oynadıkları kumar oyununun terimlerinden sadece biri. Kullandıkları terimlere fazlasıyla yabancıydım.

Oyun hakkında bilgi sahibi olmamama rağmen onlar kartları açıp kapatırken olduğum yerde ter döküp, tırnaklarımı yedim. Masaya fırlattıkları kartlarda çıkan şeklin anlamını bilmiyordum fakat kameraların çıkan şekli göstermesini beklerken kafayı yiyeceğimi sandım.

İzlerken adeta kumar batağına düştüm sevgili okur. Ortada milyon dolarlar var ve bir kaç kumarbaz o paraları kazanmak için masada bin bir türlü şekle giriyor. Oyunda dönen yalnızca para olsa iyi. Canları pahasına oynuyorlar...
Heyecan dolu, her saniyesine kenetleneceğiniz, aldığı ödülleri ve gişe gelirlerini ciddi anlamda hak ettiğini düşündüğüm mükemmel bir filmdi.

Esas karakterimize gelecek olursak. Go Ni karakterlerin hası.
Jo Seung Woo, Go Ni karakterine adeta bürünmüş, onunla başka bir filmde veya dizide karşılaştığınız zaman ilk söyleyeceğiniz şey 'Go Ni de buradaymış' olacak.


İkinci hedefim, Tazza: The Hidden Card(Gizli Kart) -Tazza 2-

Tazza filminin devam kardeşi olan küçük Tazza'nın abisinden aşağı kalır yanı yok. Hatta bana kalırsa fazlası var. O da T.O.P.

Eğer iki filmi karşılaştıracak olursam abi Tazza, küçük kardeşine nazaran oldukça karanlık ve ciddi. Küçüğümüz komedisi ağırlıkta olan, abisinin ciddiyetinin yeteri kadarını almış rengarenk bir film.

Senaryo bu defa Go Ni karakterinin değil, yeğeni Dae Gil'in başından geçenleri anlatıyor.
Ve Dae Gil karakterini canlandıran oyuncu, üstün körü bahsedip geçemeyeceğim yakinen takip ettiğim biri.
Bigbang grubunun rapperı T.O.P-okunuşu Tiopi-(Choi Seung Hyun).
Önceki film yorumumda Tiopi'nin ne kadar işinin ehli, izlemelere doyulamayan, film sektörüne adını altın harflerle yazmış bir oyuncu olduğundan bahsetmiştim.

Zamanınız varsa ve kıymetli zamanınızı yok yere çalmayacak nitelikte bir film izlemek istiyorsanız Tazza izleyin. Zaman harcamak konusunda eli açık biriyseniz hemen ardından Tazza 2 izleyip tekrar bloğuma gelin. Davetlimsiniz, davetiyenizi buraya bırakıyorum.

Yazımın en eğlenceli kısmına geldim. Tazza 2'yi izlemeyenleri bu eğlenceden mahrum bırakıyorum ve tam bu noktaya İZLEMEYENLERE AŞAĞISI  YASAK tabelası çakıyorum.
Aşağılarda spoiler rüzgarları estireceğim hatta fırtınalar koparacağım. Filmi izledikten sonra benimle birlikte Tazza 2 şöleni yaşamak isterseniz davetime icabet edin, birlikte nostalji yapalım. İyi seyirler. 






*****İLERİ DÜZEYDE SPOİLER İÇERİR*****


Hustler kelimesinin Türkçe karşılığı fahişe fakat filmde kumar oyununda iyi hile yapan oyuncular için kullanılıyor. Hustler olma şerefine nail olabilmiş küçük, baş karakterimiz Dae Gil.
Minik Dae Gil'in yanaklarını sıkmak istiyorum .


İşte Tiopi'yi gördüğümüz an. Nefeslerin kesildiği, gözlerin dört açıldığı azıcık da yüzümüze anlamsız bir tebessümün konduğu an. Dağınık saçlarından mı yoksa çakmak bakışlarından mı bahsetmeliyim bilemiyorum...
Kelimeler kifayetsiz...


Güzel kızımız sahalarda. 
Hayatımda izlediğim en mükemmel ilk görüşte aşk sahnesiydi. Daha güzellerini izlemişimdir ama işin içinde Tiopi olduğu için beni en çok etkileyeni bu oldu. 
Dae Gil kızın oppasını tüm hustlerlığıyla oyunda alt ederken kızın oppasının yüzüne ayağını bastırması beni çok güldürdü. Hele Dae Gil'im kızı gördüğü an yüzünün aldığı şekil ve sonrasında kartları elinden düşürüşü fevkeladenin fevkiydi bence. 


Hayatımda izlediğim en iyi aşık olma sahnesine tanık olduktan sonra internetim tam burada dondu. İnternete geri gelmemesini söylemek istedim. Sonsuza kadar bekleyebilirdim. İlk defa film izlerken internetim donduğu için sinirden değil mutluluktan ağlayacağımı hissettim. Ne de güzel dondun internet dedim. Kızmadım sarılmak istedim donan internete. 
**Abarttım :)


Kız gittikten sonra aşık oğlanımız yerinde durur mu? 
Hemen bir bahane bulup kızın peşinden masadan kalkar...


Sürekli gülen ve şapşallık yapan Tiopi görmek bayağı iyi geldi. 
Gifi sarı puntolarla başlangıcını belirttiğim fotoğraftan sonra incelemeye alırsanız amacıma ulaşmış olacağım.


Bu dünyada dayak yerken karizmatikliğinden ödün vermeyecek biri varsa Tiopi'den başkası değildir. Dae Gil karakteri bu tezimi gayet açık bir şekilde kanıtlıyor.


Kahkahalarınızı duyar gibiyim...
Söylemesi ayıp ben Huh Mina'dan Dae Gil diye seslendikten sonra ona doğru koşup dudaklarına yapışmasını ya da sıkıca sarılmasını bekledim. Böylesi aklımın ucundan bile geçmemişti.
**İçim mi fesat?




Tiopi'nin Rolex deyişi hala kulağımda çınlıyor. Rolex şirketine sempatim arttı, o derece.



Evet kesinlikle patron amcaya katıldım, erkek dediğin sadık olmalı ama hem sadık hem de böyle çakmak bakışları olsa hiç fena olmaz.


Garsonlar kralı hanım ablalara kur yaparsa ablalar tabi ki bahşiş vermek konusunda kapışırlar. Şahsen ben hak veriyorum onlara gülmedim. Ya da gülmeli miydim başıma gelmesi için?


Aynı tepkiyi verecektim Dae Gil lafı ağzımdan aldı.



Tiopi çıplaklık konusunda temkinli davranan Koreli sanatçıların başında geliyor. Kısa kollu tişört giyse haber olabilecek derecede giyinik bir adamdı bu filme kadar. Film vesilesiyle Tiopi çılgınları bayram etti.
Not: Bayramı kutlamadım çünkü günah!

Ve belirtmeden geçemeyeceğim Tiopi'nin filmde geçen öpüşme sahnelerinden biri Youtube'de 8 milyon tıklanmış töbe töbe.
Evet bende onlardan biriyim ama izlenme sayısını merak ettim sadece :)




Son olarak küçük çaplı sigara içen Dae Gil koleksiyonu hazırladım. 
Sigara içerken bu denli cool olmayı başarabildiği için Tiopi'yi ayakta alkışlıyorum. Sağ olsun film boyunca hep sigara içti. Rolex şirketine olduğu gibi Marlbora'ya da sempatim artar gibi oldu ama sadece Tiopi'ye bakmakla yetindim. 
İçmiş kadar oldum Allah affetsin.

**FİLMLERİ İZLEDİKTEN SONRA BEN TEMSİLİ**
Dolu dolu bir yazının sonuna geldik. Burada olduğuna göre elinde davetiyem var. İyi ağırlayabilmiş olmayı umuyorum. 

4 yorum:

  1. Spoiler kısmını atlamama rağmen postuna bayıldım çok eğlenceli ve farklı bi üslubun var özellikle son kısımda çok güldüm ilk fırsatta filmi izleyip tekrar ziyaret edicem bloğunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel yorum için çok çok teşekkür ederim. Umarım spoiler kısmını atlamaya çalışırken spo kokusu almamışsındır aldıysan affet beni :)

      Ziyaretlere daima açığım çünkü misafirperverlik bunu gerektirir :D

      Sil
  2. Ders çalışma şevki verecek dizi/filmler dışında şu sıralar bir şey izlememe kararı aldım yoksaaa :D Güzel bir yazı olmuş canımm ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amanın kimler gelmiş hoşgelmiş! Çok teşekkür ederim :))
      Vizeler falanlar filanlar diyorsun yani... O zaman onları atlattıktan sonra izlersin film daima beklemede.

      Sil

Sevgili okur,
Yorumunun hazinem olacak.