9 Ağustos 2016 Salı

Descendants of the Sun Dizi Yorumu ve Replikleri

Rahat!
Hazıııır ol!


Selamün Aleyküm çok sevgili Kırıntı okuyucuları. Bu yazımda yılın en iyi dizisinden bahsedeceğim. Sadece şahsi kanaatime göre değil 2016 yılı verilerine göre de en iyisi.
Beagsang sanat ödülüne layık görülmüş olması nirvanada oluşunu bir nebze olsun somutlaştırmaya yetiyor. (2014 yılında bu ödülü Man From the Stars dizisi almıştı.) 

Hala hazır ol vaziyette misiniz? Bozmayın. Bahsedeceğim harikulade dizi adına bir dakikalık saygı duruşu için tekrar, Rahat! Hazır ol! 
**Kırıntı abartma!
Selaaaam ver!

Başrol oyuncularımızın ilki Song Joon Ki. Joon Ki'yi askere gidip geldikten sonra ilk defa bu dizide gördük. O artık 30 yaşında, askerliğini yapmış dalyan gibi bir delikanlı. Bundan böyle ona Minik Dualar grubu solisti muamelesi yapmaktan vazgeçeceğim.

Yoo Shi Jin karakteriyle yüzde yüz uyum sağlayabilecek başka bir aktör olduğunu düşünmüyorum. Hatta bana kalırsa bu diziyi çekmek için Joon Ki ile beraber şafak saydılar.

Başrol oyucularımızdan bir diğeri ise çok sevgili hanım ablamız Song Hye Kyo. Joon Ki'den 4 yaş daha büyük olması herkesin dilindeydi ama ben fazla takılmadım oyunculuğunun ve güzelliğinin hastasıyım.
(Doğruluğundan emin değilim ama ikili gerçek hayatta da sevgili olmuşlar. Ben demiyom netizenler diyo.)

Karakterlerden Yoo Shi Jin özel bir askeri birlikte Yüzbaşı, Kang Mo Yeon'sa Doktor.

Descendants of the Sun. 
Hayal ürünü bir dizi. Güney Kore'nin Birleşmiş Milletler'e ve Amerika'ya olan sempatisini tam manasıyla yansıtıyor. İllüminatik semboller arayıp duran sübliminale kafayı takmış bir izleyici değilim fakat belirtmek isterim ki bir çok yerde bu işaretlere rastladım. E tabi her dizide alışık olduğumuz haç işaretleri de her yerdeydi ama bu durumu dile getirmeye bile gerek görmüyorum artık.
Bir de Güney Kore'nin Arabistan'a karşı tutumu da ilk defa bu dizide ilgimi çekti. Cidden saygı duyuyor gibiydiler. 
Güney Kore Cumhuriyeti (Junior ABD) (Devrik bakan emoji)
Dizinin vermek istediği mesajları bir kenara bırakmak istiyorum. Sadece sübliminal boyutundaki mesajlardan bahsetmiyorum. Devletler arası ve dinler arası kafa karıştırıcı mesajlar. Holywood dizilerinden kaçma sebebim olan bu  mesajlar bizim sevgili ponçik minnoş dizilerimizde de boy  göstermeye başladı. 

Neyse efenim. Çok da şaapmamak lazım. En nihayetinde gerçek dünyayı rafa kaldırıp izlemiyor muyuz bu hayal ürünü şeyleri. Kaldıralım bakalım. 

Dizide her şey o kadar güzeldi ki...
Her ayrıntı her sahne her karakter her olay o kadar güzel hazırlanıp sunulmuştu ki hayran kalmamak elde değil.
Descendants of the Sun barış ve aşk terimlerine ek olarak fedakarlık, özlem, sorumluluk, insan sevgisi konularını işledi. Ve bu konularda asla unutamayacağım sahnelerin altına imza attı. 

Çatışma ve aksiyon seviyorsanız izleyin. Askeriye seviyorsanız izleyin. Üniformalı asker seviyorsanız sakın kaçırmayın üniformasızı da var.

Yazımın buradan aşağıda kalan kısmına Spoiler Denizi desem en yerinde benzetmeyi yapmış olurum. Şuraları deniz kıyısı gibi düşünebilirsiniz mesela. Descendants of the Sun izleyenler bikinisini veya şortunu veya haşemasını alıp aşağılara dalabilir. Denizden çıktığınızda mutlaka sizi bekliyor olacağım. Güneşin Soy'u dizisini güneşlenerek laflıyormuş gibi düşünüp yorumlaşmak için sabırsızlanıyorum. Birileriyle Song Joong Ki muhteşemliği hakkında konuşmam gerek.


***İleri seviyede spoiler içerir**




                                           

Dizinin ostları dizi bittikten sonra binlerce kez dinlemelikti. Benim favorim Chen ve Gummy'nin seslendirdikleri oldu. 
Kolaya kaçıp bütün ostların birleştirildiği bir videoyu buraya bırakıyorum. Repliklere göz atarken videoyu açık bırakmanızı tavsiye ederim.  




Yoo Shi Jin karakterine bürünmüş Song Joon Ki'ye aşık oldum. Yalnız da değilim. Çünkü uzun zamandır her yerde Joon Ki rüzgarları esiyor. Hele Çin'li fanların yorumları dehşet. Herkes Song Joon Ki gibi kocası olsun istiyor gibi.
Biraz fazla ormantik  olacağının farkındayım ama ben Soong Joon Ki ile evlenmeyi geçtim evlenme hayali kurmaya bile kıyamıyorum. 

Bir insan en fazla ne kadar etkileyici olabilir? eşittir, Song Joon Ki. Yakışıklı kök masum kare cool küp güzel çarpı çekici bölü öldürücü eşittir, Soong Joon Ki. 

**Allah'ım affet.



Yoo Shi Jin'in vatanseverlik yorumu fazlasıyla etkileyiciydi.



Onew diziye aşırı tatlı bir renk katmış. Onu hastanede ilk gördüğümde ahanda kimler buradaymış bakışı attım ve kafamda SHINee grubunun Hello şarkısı çalmaya başladı. Sonra döndüm ve dedim ki 'Sempatik dış görünüşü oyuncu olmaya da gayet müsait.'


Ölümden dönsem ve gözlerimi açtığımda bana suni teneffüs yapan bir Song Joon Ki ile karşılaşsam diyeceğim ilk şey şu olur: 'Selamün Aleyküm ben dünyadan geldim sizle aynı katta mıyız bayım?'



Ne güldük ama.
'Bön göröcöğömö gördöm böşkösö görmösön.' Bak bak bak hanzoya bak. Kıskançlık bi insana bu kadar mı yakışır.



Az daha kalbime inecekti.
Aslında loş ortam, müzik ve az az duyulan nefes seslerinden böyle bir şey olacağını anlamıştım ama yine de ani oldu.

Yoo Shi Jin: 'İçmenin bir yolunu bulabilirim.' ahhahhahhahahha
Şu sıfatsız çocuğun ağzından böyle sapıkça şeyler duyunca kahkahalarıma engel olamıyorum.


Senarist ben olsam Kang Mo Yeon, Yoo Shi Jin'in sorusunu şöyle yanıtlardı: 'Olur mu hiç öyle şey asıl ben özür dilerim Allah senden razı olsun.'



Vallahi Kang Mo Yeon al benden de o kadar. 





İşte adam gibi adam. 


Seo Dae Yong ve Yoo Shi Jin kalp ben.



Bu sahnede gözyaşlarım çok duygulandı.






Hakikaten ya. Adam her nerede olursa olursan podyumda boy gösteriyor gibi değil miydi sizce de?


Gülmüyoruz hanımlar. Ezdirmeyelim kendimizi. 




Senin alaycı bakışını mıncırayım evladım yaaaa.




İşte aşkın telepatik hali.








Lafı ağzımdan aldı.










Hop dedik!



Kendimi en kötü hissettiğim sahne bu oldu.



Yoon Myeong Joo ve Seo Dae Young çiftine genel bakışım



Ooooooooo!!!!!!



Vay arkadaş. Kore Draması senaristleri yazmaya başlamadan önce şöyle bir yemin ediyor olmalı:
'Erkek karakterlerin sevdikleri kadın karakterlerin önüne geçip güneşe karşı siper olduğu bir sahne yazacağıma and içerim.'




Ay bir de gitseydin!
*Kırıntı çirkef**



Çok şükür dedik.




İyi güldük.




Bu ikili unutulmaz.




Sarhoş olmak bir insanın üzerinde bu kadar sevilesi durmamalı. 
Gerçi insan değil.
Seo Dae Yeong'un bakışları da aşırı komikti.


Dizi boyunca genel yüz ifadem.
















Yoo Shi Jin ve Polat Alemdar arasında bir kan bağı olduğuna eminim.


En çok güldüğüm sahne bu oldu.





Bu bakış favorilerimden.



Nasıl nasıl nasııııl!??!??!!?





Sık sık değil her zaman daima hep hep hep öyle görünüyosun demesi gerekirdi.








Burada bitirmek istiyorum. Elimden geldiğince en beğendiğimiz sahneleri paylaşmaya çalıştım. Umarım eğlenmişsinizdir.

Şimdi sizleri Yoo Shi Jin bakış ve gülümsemelerinden derlediğim gif koleksiyonuyla baş başa bırakıyorum.
Sağlıcakla kalın.
























4 yorum:

  1. Ay daha ilk bölümden öteye gidemedim şu dizide ya. Bu aralar telaşem var. Bitsin hemen izliyciiim inşallah. Blogunu takibe aldım. Sen de bana gelsene hatun kız :) ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece ilk bölümü bile telaşelerin bitene kadar seni idare etmeye yeter. Umarım tatlı telaşelerdir. Teşekkür ederim hemen geliyorum :)*

      Sil
  2. Oo baya emekli bir yazı olmuş eline sağlık ^^
    Ben de izledim bu diziyi ama son bir kaç bölümünü izlememiştim bitireyim hemen :) Ben de çok sevmiştim ayrıca başrol kızı çok çok güzel buldum baya etkiledi beni eleştirmek şöyle dursun :)
    Ayrıca Onew'in bir dizisini daha izlemiştim 9 End 2 Outs diye izledin mi?
    Bir de ben şu manken gibi olan adamı hiç sevememiştim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vayy hoşgeldin afiyet bal şeker olsun :D
      Son bölümleri izleyememe durumu bana da çok oluyor. Ayy Song Hye Kyo dehşetül vahşet bi bağğyan gerçekten de.
      Hayıır Onew'i ilk defa bu dizide izledim, orada da sevimli bir sincap gibi miydi acabaa
      Şu manken gibi adam adı neydii Daniel'di galiba. Aslında başta bende hiç hoşlanmadım karısına bakınca hiç yakıştıramadım hatta ama sonra iyi yürekliliği ve yetenekleri ve o aksanı devreye girince bayağı havalı göründü gözüme :D

      Sil

Sevgili okur,
Yorumunun hazinem olacak.