10 Ekim 2016 Pazartesi

Kardeşimin Rengi


Kardeş:
Hakkında ciltler dolusu kitap yazabileceğine yemin edebilirsin ama bir o kadar da yabancısısındır.
Asla aynı dili konuşmuyor, fikren ve mekanen kilometrelerce uzaklarda ikamet ediyor olabilirsin.
Onu şartlar uzak tutabilir senden. Elinden de alabilir belki.
Ama kardeştir.
Kardeşin,
En kıymetlindir.
Atsan atılmaz satsan satılmaz olduğundan değil,
Bir başkasını kardeş olarak seçme şansın olmadığından da değil.
Tek bir sarılmanla onunla birlikte taşıdığın ortak kan aynı yöne doğru hareket etmeye başlar sanki.

Kardeş başkadır.
Sevgisini iliklerinde hissedebilmendir.
Sendir.

Gözlerinle senden daha önce tanışmıştır mesela.
Gözlerinin onu senden daha fazla benimsemiş olduğunu fark edersin.
Sesine ihtiyacın olduğunu hissedersin ama aslında kulaklarının bir ihtiyacıdır sanki.
Gülümsemesini mücevherin olarak saklayabilirsin
Varlığı tepesine kadar dolu bir hazine sandığıdır
Suyun vefalı hali gibidir. Yokluğu öldürmez.
Güvenebilirsin

En kıymetlilerini paylaşırsın onunla
Mucizevi bir anlaşma metninin altına imza atmışçasına yaşarsınız birlikte. Uzakta veya yakında.

Annem onun da annesi,
Babam onun da babası.
Bunda bir sakınca var mı?
Yok.
Neden benim annem onun da annesi?
Cevap yok.
Sadece bana ait olsalardı daha iyi olur muydu?
Olabilirdi.
Ama paylaşıyoruz.
Paylaşalım.
Kabul edildi.

Kardeş sevgisi anne ve baba sevgisinin ardından gelir olanca hızıyla.
En gerçek sevgilerdir bunlar,
Yapaylık belasının uzanıp kirletemeyeceği sevgiler...
Sevgi kelimesi hayat bulabilseydi, bu sebeplere dayanarak bulurdu;
Anne, baba ve kardeş sebeplerine...

Tek bir abiye sahibim ben.
Abim ki bazen 'Evleneceğim adam onun gibi olsun.' dedirtiyor bana
Bazense 'Bu yabancıda kim?'
En çok ona kırılıyorum.
En çabuk da o alıyor gönlümü.
Gönlümü de, böbreğimi de hiç tereddütsüz verebilirim ona çünkü.
En güzel anılarım o benim.
Çocukluğum.

O rengi siyah olabilecek biri değil benim için, siyah kötüdür bence.
Benim abim mavidir, biraz da sarıdır ama en çok yeşildir.
Katiyen beyaz olamaz. Haylazdır, aksidir.
Nnanettir!

Güzel yüreklidir abim.
Olmazsa olmazımdır ama olmasa da varım çoğu zaman.
Çünkü fazlaca yok yanımda.
Orada burada şurada abim.
Burada değil hiç.
Ama daima en yakınımda şuramda.

Sevgiyle kalın...

30 yorum:

  1. Çok uzun zaman oldu nerdesin sen kuzu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buralardayım ama sesimi çıkarmıyordum ablamm 😊😊😊

      Sil
  2. Benim de abim uzakta ve ben hiç arkadaşım yokmuş gibi hissediyorum. Bu çok kötü bir şey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin adına üzüldüm. Keşke geçmişe geri dönüş yapabilsek tek gidişlisinden. Yine dayak yesek abilemizden. Sen kaleye geç dese mesela. Ya da anneye söylersen kafanı kırarım falan dese. Büyümek çok kötü bir şey.

      Sil
  3. Uzuuuun bi zamandan sonra tekrar görebildik seni 😊gulumsemesini mücevher olarak saklayabilirsin ne hoş bi tesbit..ruyamizda bile sevdiklerimizi gülerken gorebilince günümüz güzel geçiyor.yine sapsamimi bolca içtenlik kokan bi yazi olmuş yüreğine sağlık ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çook teşekkür ederim ablacımm 😘😘😍 O senin sapsamiliğin ❤️
      Sevdiklerimizin yüzünden gülümseme eksik olmasın inşallah e tabi bizim de.

      Sil
  4. Ben 10 kardeş olmak isterdim , küçükken , - halen de olsa hayır demem yani - , abim olsun çok isterdim , sanki sonradan olucakmış gibi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahaha evet sonradan abi veya ablamız olamıyor malesef ki 😅😅
      Bir erkek kardeşin oluyomuş bundan sonra abimsin oyunbozanlık yapmak yok falan diyormuşsun kendini kaptırıp 😅
      On kardeş biraz zor olur yedi diyelim biz ona 🌝

      Sil
    2. Hahaha, Küçük bir erkek kardeşim var, o kendini zaten abim ilan etti :D

      Sil
    3. Ahaha nasıl da bildiiiim kendimi müneccim kırıntısı ilan edicem yüksek müsadenle 😅😅

      Sil
  5. melabaaaaağ ne tatlı yazmışsııın ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiiin asıl senin melaba deyişin tatlı çok teşekkür ederim 🙈

      Sil
    2. Uzun zamandır mimlenmiyordum hemen geliyorum çoook teşekkür ederim 🤗

      Sil
  6. Merhabaaa ben yeni gördüm bloğunu hemen takibe alacağım, bu arada harika yazmışsın 😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaa Destino, çok teşekkür ederim bende seni bir göreyim 🤗🤗

      Sil
  7. Aynı anne babadan olmasan da, aynı kanı taşımasan da, kilometrelerce ötenden sesini duyduğunda mutlu olup ağladığın, birlikteyken sarılıp hiç bırakmak istemediğin, bir sürü anı biriktirdiğin insanda kardeş sayılır mı hocam? :) Kardeş özleminden yanıp kavrulduğum bu günlerde, iyi ağlattın sevgili caripişğola.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayılır hocam. Kardeş Danette olsa o insanlar pilav üstü bol etli kuru fasulyedir.
      Ağlamayaydın iyiydi bee. Allah kavuştursun güzel gözlüm ❤️

      Sil
  8. yazıların çok özgün, çok profesyonel. bu baslıkta benı gercekten duygulandırdı. olurda bakmak ıstersen (kı cok mutlu olurum yorumunu almaktan) bloguma gelmeni isterim.
    www.insensatebeg.wixsite.com/lordisbeg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Profesyonel hiç değilim aslında yaa. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için.
      Bakmak isterim evet şimdi sana geliyorum. Görüşmek üzere ✋🙂

      Sil
  9. Biliyor musun daha çok yazmani ya da şöyle değiştireyim yazdiklarini daha çabuk yayınlamani cooook isterdim..kalemini ozletmeyi mi seviyorsun bilmiyom ki 😶

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yazarsam sevmeyeceksin beni biliyorum ondan yazmıyorum abla 🌝🌝🌝🌝
      Şaka bi yana sen böyle dedikçe benim midemde ceylanlar tepiniyor biliyor musun?
      Kendi çapında bir şeyler yazmaya çalışan birinin başına gelebilecek en güzel yorum seninki. Sağol var ol! 😊🙂

      Sil
  10. Canıımm ne güzel yazmışsınnn, bu arada seni mimledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiiiiiim musmutlu ettin. Ve yine teşekkür ederim. Bloguna geliyorum 🚶🏼‍♀️🚶🏼‍♀️🚶🏼‍♀️

      Sil
  11. Çok yazarsan daha cok sevecem abla sözü 😂yeter ki yaz pardon hazineleri açığa çıkar 😊orası kelebek ucusmasi değil miydi kaçıncı boyuttasin sen 😀bu arada sen de hem sagol hem varol hem burada ol 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki daha çok yazacağım demek isterdim amma malesef olabilemiyor abla 😊
      Kelebeğim yok hiç benim yaa 🙃 Sağolasın Allah'a emanetsin 😍

      Sil
  12. Vaaa çok başarılı. Kardeş sevgisine bakışın şahane. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekekkür ederiiiiiim 😊😊🙈

      Sil
  13. Kız mimledim bi de ben seni vaktin olunca olursa bi el atarsın yoksada da canımız sağolsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı çoklukta teşekkür ederim. Vaktim olmayacak gibi. Belediye başkanı falan değilim ama bir türlü vakit bulamıyorım yahu. Canımız sağolsun bencede canım canımız :))

      Sil

Sevgili okur,
Yorumunun hazinem olacak.