1 Mart 2017 Çarşamba

İkinci El Beyin Bulunur


Herkese beyin yakışmıyor. Ya da beyinlerine yakışamıyorlar. Bilemiyorum. Keşke herkesin beyni olmasaydı. Bazılarına small bedeni kafi olacakken tutuyor largesine göz dikiyor. Bol giymek moda olduğu için galiba. Sonra kafalarının içine yayılmış bu beyinler, farklı reaksiyonlara girip bir yerlerden kaçak veriyor. Sızıntı kulakların durumuna bakınca çok rahat anlaşılıyor.
Baktığım zaman, kulak deliklerini içeriden tıkamış bir beyin görüyorum sanki.
Merhaba ben bu hikayenin bakan tarafıyım.
Hani derslere katılmayıp sadece aval aval bakan biri vardır ya sınıflarınızda. Hatta 'İlerde bakan olacak tahtaya güzel bakıyor.' derler öylelerine.
Öyleyim.
Bakıyorum ama ben daha edebiyatlı ve şatafatlı olsun diye gözlemliyorum diyeceğim.

Öhö öhö! Gözlemlediğim kadarıyla ki bu durum alenen ortada, beyinlerini modaya uygun giydirenler, beyinleriyle o kadar meşgul oluyorlar ki etrafı umursamıyorlar. Belki duysalar umursayacaklar ama fazla beyinden duymuyorlar ki.

Misal; beyinliler bir konu üzerine konuşuyorlarsa(tartışıyorlarsa) bahsettiğim cins bir beyinli laf söyleme sırası karşısındakine geçtiği zaman, sıra tekrar kendisine gelene dek ne söyleyeceğini kafasında tasarlamakla meşgul olur. Ve böyle bir durumun söz konusu olmasıyla beraber hiçbir sonuca varılamaz. İnsanlığın sonuçlandırılmamış meseleler silsilesi denizinde boğulmak üzere oluşu bu yüzdendir.


Beş şık arasından doğru olanı seçtiği için beyninin eğitim seviyesinin yüksek olduğunu sanan sığ akıllılarla doldu dünya. Çok basamaklı bir sayıyı, çok basamaklı başka bir sayıya rahatlıkla bölebilen adamlar mühim yerlerde mühim mevzulara kafa yoruyorlar. Biliyorlar bir şeyleri.
'Şey' diyorum ben. Ben bilmiyorum bir şey. Hay aksi yine dedim, şey kelimesini kullananlar cahil olüyör. Iııı ne diyordum?

Kafalılar;
Çok biliyorlar. Her meseleyi haberdar oldukları ve zaten çokça dillendirdikleri meselelere bağlıyorlar. Bir konu hakkında bir iki kitap, bir kaç makale okumuş bir kafalı anında konuya hakim olduğunu sanarak hüküm veriyor. Okuduğu zaman okudum demeden rahat etmiyor içi. Bildiği zaman biliyorum demese nefes darlığı çekecek gibi oluyor. Sırf soran olursa diye geri kalmak istemiyor hiçbir şeyden. Öncülüğünü yaptığı bir durumda soran olsa da anlatsam diye dualar ediyor.

Beyinleri mesai de yapıyor, gece nöbetine de kalıyor. Ama kulakları ele ele verip limonata yudumlamaya tatile çıkıyor. Gözlerin de kulaklardan aşağı kalır yanı yok, örtmüşler üstlerine beyaz perdelerini patlamış mısır eşliğinde yüce beynin çektiği filmleri izliyorlar. Ağız desen laf cambazı...

Anlıyorlar abisi anlıyorlar sanattan da anlıyorlar, siyasetten de. Edebiyat ve felsefeden de. Tarihi desen buram buram çığırıyorlar. Başka ne kaldı? Genel kültür. Kültürlüler bir de, kültür ki ne kültür her telden. O kültür bu kültür şu kültür. Aşure kültürlüler. Bir manada aşure de yemez cinstendirler. Şey yerler waffle.

Beyinliler anacım.
Biliyorum çünkü 'Bak benim canım beynim' diye çıkarıp göstermedikleri kalıyor böylelerinin. Fakat bir bakıyorsun hep makyajlı beyinleri. İki metre ötelerinden ruj ve allık kokularını alabiliyorsunuz.


Bu yazıyı beyinlerini gösteriş amaçlı kullanan şahıslara olan saçma öfkemin esiriyken yazdım. Beyinden kastım biraz da kişilikti aslında. Kendimce öfkeleniyorum ama ben de beynime BB Krem sürüyor olabilirim. Ne yazık ki beynimi kanserojen maddelerden tam manasıyla koruyabiliyor değilim.
Gösteriş merakı gibi dev bir problemle karşı karşıya olduğumuz bu zamanda nefes alıp veren ve beyinlerini maun çağa karşı muhafaza edebilen samimi kafalılara selam olsun.

Beyninize dikkat edin.

6 yorum:

  1. Peki ben beynim yandı desem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevcut ikinci el beyin senin nasibinmiş demek ki. Uygun fiyata anlaşabiliriz kırmızı etiketli beyinlerde yüzde elliye varan indirim fırsatını kaçırma 😁

      Sil
  2. On numara tesbitleri olan bi yazıydı yine 😊yine uhu dökülmüş gibi hissedersen tinerin olarak hazır olabilirim.😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ehehehe canım tiner ablam benim Allah senden razı olsun 🤣🤣 🕊🍀🌹👽
      😊

      Sil
    2. Kırlangıç hanım, umarım selamımı almışsınızdır. (yazının son paragrafının son cümlesine dikkat 😏🎈)

      Sil

Sevgili okur,
Yorumunun hazinem olacak.